השרה שקד בחברון: "נגמרו התירוצים, צריך לבנות ולבנות"

איתי גדסי No Comments on השרה שקד בחברון: "נגמרו התירוצים, צריך לבנות ולבנות"

שרת המשפטים, איילת שקד בסיור בחברון אופטימית לגבי ממשל טראמפ: "את מערת המכפלה קנה אברהם אבינו בשטר מכר כשר למהדרין כנראה הראשון בעולם. החל מעוד עשרה ימים נגמרים התירוצים. צריך לבנות ולבנות

מערת המכפלה צילום: משה גולדשטיין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרת המשפטים, איילת שקד, סיירה הבוקר (שלישי) בחברון. השרה ביקרה בין היתר במערת המכפלה, ברובע חזקיה, באדמות היהודים בשוק הסיטונאי, שכונת אברהם אבינו, בבית רחל ולאה, בחפירות החדשות בעיר יהודית מתקופת בית שני ובשכונת תל רומידה.

הסיור נערך במטרה לבחון סוגיות משפטיות הקשורות להתיישבות היהודית בחברון, שאינן מקבלות מענה כבר זמן רב.

השרה שקד התייחסה לסוגיית הבניה ואמרה: "אני נמצאת כאן, דווקא בימים שבהם העולם בוחר לגנות את ישראל על הבנייה, אני בוחרת לבוא ולחזק את היישוב היהודי בחברון. לא ייתכן שהבניה בחברון תקועה כל כך הרבה שנים."

בעת הגעת השרה למערת המכפלה, אמרה: "המקום הזה שייך לנו בזכות היסטורית ובזכות משפטית. אברהם אבינו התהלך כאן והתחיל לבנות אומה שתלמד את העולם מה הוא מוסר אמיתי. לאחר מכן דוד המלך  בנה כאן את מלכותו.  את מערת המכפלה קנה אברהם אבינו בשטר מכר כשר למהדרין כנראה הראשון בעולם.

"היהודים שחיים בחברון הם בני המקום שחזרו הביתה לאבותיהם ואמותיהם. אחת הבעיות המרכזיות היא שלאור הקפאת הבנייה היישוב היהודי מזדקן ויש חסך במגורים עבור זוגות צעירים. אסור להגיע למצב הזה.

שקד התייחסה לכניסת טראמפ לבית הלבן בעוד שערה ימין ואמרה: "מהמקום הזה, אני רוצה לומר – החל מעוד עשרה ימים נגמרים התירוצים. צריך לבנות ולבנות. לפתח את ירושלים ואת יהודה ושומרון. כי זהו ביתנו. זוהי זכותינו"



0 תגובות